Aktualni nasveti



KAJ MORAMO STORITI NA KONCU MESECA, DA BODO ANALIZE POSLOVANJA TOČNE?

1. Zagnati moramo meni 9. Seznam napačnih knjižb mora biti prazen. Če ni, s pomočjo kartice postavke raziščite, kje bi bila napaka, lahko pa se obrnete na nas za pomoč.
2. V meniju 3 Prevzemnice, kliknimo na gumb Kontrola prevzemnic. Seznam mora biti prazen. Če ni, smo prevzemali postavke pod napačnimi dobavitelji ali konsignatorji.
3. Ponovno ponastavimo cene: Zapremo okno Pregled prevzmenic in sledimo navodilom programa.
4. Če opravljate tudi s konsignacijskimi izdelki, je potrebno po ponastavitvi zagnati še meni 6.9 (meni 9 v Šifrantih - Nabavne cene konsignacijskih postavk prepisati v povprečne cene).

Zdaj lahko analiziramo, koliko prometa smo naredili, kakšni so bili RVC-ji, kakšne so zaloge ...



Osvežitev zalog v spletni platformi Shopify

Kaj moramo storiti, da se osvežijo zaloge na naši spletni trgovini s katero gostujemo na platofrmi Shopify?

V Služabniku imamo v osnovnem meniju podmeni B - Priprava datotek za spletne zaloge s kriteriji - Shopify. V tem podmeniju B najprej izberemo in označimo izbrane kriterije ter določimo morebitne popuste. Nato imamo dve možnosti:
- 1-pripravimo datoteko za kreacijo novih postavk spletne trgovine ali celoten prepis obstoječih postavk (z zalogami in s cenami) ter
- 2-pripravimo datoteko samo za osvežitev zalog obstoječim postavkam spletne trgovine (Inventory update).

Izberimo 2. Vse kar moramo še narediti je, da v spletni platformi Shopify izberemo Products->Inventory in uvozimo pripravljeno datoteko. V nekaj minutah bodo zaloge osvežene.



INVENTURA IN NAPOTKI ZA PREHOD NA NOVO POSLOVNO OBDOBJE 2023

Bliža se konec poslovnega leta 2022. Zato sledijo informacije, kako to poslovno obdobje zaključiti in kako nadaljevati v poslovnem letu 2023.

Zasnova računalniškega programa za trgovino SLUŽABNIK je taka, da se poslovno obdobje zaključi s knjiženjem inventurnega stanja. Po vnosu inventurnega stanja (meni 5.1) najprej poskrbite za kopijo podatkov v mapi c:\Sluzabnik-2022. Knjižbe so v datoteki Sluzabnik_baza_2022.accdb. To datoteko varnostno kopirajte (na drugo mesto na disku, na USB ključek, v oblak (Google Drive, iCloud ...) - uporabite osnovni meni A.

Inventure priporočamo, da NE knjižite sami! Pogosto pride po nesreči lahko do popolne izgube podatkov. Najboljša bo naša pomoč.

Nato:

Po vnosu inventurnega stanja ponovno naredite varnostno kopijo knjižb s pomočjo menija A. Končno nam na naš elektronski naslov (naslov je naveden pod kontaktnim obrazcem) pošljite naslednje datoteke:
Sluzabnik_baza_2022.accdb (nahaja se v mapi c:\Sluzabnik-2022\2022),
stranke_be.accdb (nahaja se v mapi c:\Sluzabnik-2022) in
parametri.txt (nahaja se v mapi c:\Sluzabnik-2022).

Mi vam bomo (v primeru, da imate do nas poravnane vse obveznosti):

  • datoteke kompaktificirali (njihov obseg se bo zmanjšal, program bo deloval hitreje),
  • pripravili PDF datoteko z izpisom napačnih knjižb in predlogom rešitev za odpravo teh knjižb,
  • datoteke posodobili (dodali nove parametre, ki so zahtevani pri novi verziji SLUŽABNIKA),
  • odstranili odvečne postavke,
  • poknjižili inventuro in pripravili datoteke za novo poslovno obdobje v novi mapi c:\Sluzabnik-2022,
  • v namizju pripravili novo mapo/bližnjico z ikono Služabnika za novo leto (novo poslovno obdobje); enostavno, z nekaj kliki miške boste lahko pregledovali dogodke preteklih poslovnih obdobij in
  • namestili novo verzijo programske opreme Služabnik (več o prednostih nove verzije si preberite tu KLIK).

Še o cenah:
Cena izvedbe prehoda na novo poslovno obdobje (kot je zgoraj opisano) in namestitev nove verzije programske opreme za trgovino in storitvene dejavnosti na drobno Služabnik je za pogodbene stranke brezplačna (obračunajo se le morebitni potni stroški; cenik najdete tu: KLIK).

Vprašanja:
Vsa vprašanja, povezana s programsko opremo Služabnik, prosimo, da zaradi organizacije dela in hitrejšega odziva, naslovite po elektronski pošti in se izogibate klicem po telefonu. Odgovorili vam bomo najkasneje v 24-ih urah.



KAJ STORITI, ČE IZVAJAMO ZNIŽANJE BLAGA IN KAJ, ČE IZVAJAMO RAZPRODAJO?

V prvem primeru podeljujemo popust na postavko v računu - na blagajni.
V drugem primeru moramo kreirati zapisnik o spremembi cene in popustov na postavke ne podeljujemo pri kreaciji računa. Služabnik nam ob prodaji ponudi končne cene izdelkov.
Zapisnik o spremembi cene vnesemo v meniju 4. Vnašamo šifre ali nazive izdelkov, spreminjamo pa lahko bodisi nabavne cene (NC), bodisi maloprodajne cene (MPC). Program omogoča spreminjanje vseh NC, kakor tudi vseh MPC na enkrat (za izbrani delež v odstotkih). Omogoča tudi poenotenje marže - prav tako v odstotkih. Ko je zapisnik vnešen, mu moramo ponastaviti samo še cene.
Po novem se izdelki, ko so znižani, lahko označujejo. To je uporabno pri vnosu postavk v račun in pri podeljevanju popustov. Na označene izdelke smo posledično bolj pozorni. Prav tako smo pozorni na označene (znižane) izdelke pri morebitnih ponovnih prevzemih blaga in ostalih analizah poslovanja.

DAVČNA BLAGAJNA: KAJ, ČE SE INTERNETNA POVEZAVA PREKINE?

V resnici se pojavlja vprašanje, kako potrditi nepotrjene račune zaradi izpada internetne povezave?
Brz skrbi. To Služabnik naredi vse sam. Ko se pojavi internetna povezava in se ob izdaji novega račun le-ta potrdi, se bodo potrdili vsi še ne potrjeni računi za nazaj.

Služabnik deluje kot povsem avtomatična davčna blagajna.



DAVČNE BLAGAJNE

Služabnik je pripravljen na novost - davčno blagajno. Vse poteka popolnoma avtomatizirano in ste lahko povsem brez skrbi. Program vam bomo v decembru nadgradili in bo deloval kot davčna blagajna. Hkrati vas obveščamo, da zaradi nadgradnje programa in zahtev FURS-a (finančne uprave RS) čim prej pridobite naslednje o vašem poslovnem prostoru, kjer se bodo izdajali računi:
- številko katastrske občine,
- številko stavbe in
- številko dela stavbe.

Za delovanje davčne blagajne - Služabnika, morate preko portala e-Davkov ali preko vašega računovodskega servisa pridobiti namensko digitalno potrdilo z geslom.

Bodite pozorni tudi na izdelavo akta zaradi uvedbe davčnih blagajn in zelenega obvestila za stranke. Ustrezne vzorce vam lahko priskrbimo.

KNJIGA VEZANIH RAČUNOV

Knjiga vezanih računov bo pri založnikih na prodaj najkasneje jutri, 29. 1. 2015. Vse knjige so oštevilčene. Pred uporabo je potrebno knjigo vezanih računov potrditi. To nam omogočajo med drugim tudi naši računovodski servisi - preko eDavkov. Sporočiti jim moramo le serijsko številko knjige vezanih računov. Knjigo vezanih računov priporočamo, saj se lahko zgodi, da zmanjka električne napetost, da se okvari računalnik ...
V takih primerih bomo prisiljeni pisati in izdajati račune ročno - v knjigo vezanih računov.

e-RAČUNI

Služabnik je namenjen trgovini na drobno - maloprodaji. Omogoča tudi izdajanje računov pravnim osebam, ne omogoča pa izdajanje računov proračunskim porabnikom (vrtcem, šolam ...). V primeru, da boste morali izdati račun proračunskemu porabniku in se to zgodi le nekajkrat na leto, je najbolj primerna možnost ta, da nam tak račun pripravijo v računovodskem servisu. Lahko se seveda odločimo tudi za druge uradne ponudnike (banke, Pošto Slovenije ...)
Zelo zanimivo možnost so ponudili v podjetju Cetis (www.cetis.si/eracun):
Mi naredimo običajen račun. Ga izvozimo v obliki PDF in jim ga pošljemo. Oni nam na podlagi PDF dokumenta pripravijo e-račun, ki ga mi samo še s klikom pošljemo stranki.

POPRAVILI SMO DOKUMENT. KAJ PA ZDAJ?

Nujno moramo izvesti ponovno nastavitev cen in povprečnih cen (pri popravljanju bodisi zapisnika o spremembi cene, bodisi prevzemnega dokumenta, vsakokrat ponovno ponastavimo cene samo izdelkom pripadajočega dokumenta).
Celotno ponovno ponastavitev cen je nujno izvesti pred zaključkom poslovnega obdobja (poslovnega leta), zelo priporočljivo pa pred analiziranjem poslovanja vsakega zaključka meseca.